Open brief / Open letter

http://www.erepublik.com/en/party/libertas-3945/1

Moderator: Mods Libertas

Open brief / Open letter

Postby GurkhaRifle » Fri 28 Jun 2013, 10:37

Het is mijn ambitie om Libertas opnieuw leven in te blazen, als een verfrissend politiek project.

De laatste weken hebben ons het falen van democratisch eNederland getoond. Ik wijs hier iedereen en niemand met de vinger. Er liggen heel wat factoren aan de basis van wat er gebeurd is: frustraties rond Asgard, de Poolse bezetting en de gefaalde RWs, persoonlijke vetes, …

(Anti-)partijpolitiek en persoonlijk streven hebben de plaats ingenomen van samenwerking.
Ik mis politici die zich willen inzetten voor hun land. Voor het ganse land.
Uiteraard veralgemeen ik nu. Ik kan best een aantal namen noemen die ik enorm heb geapprecieerd als stem van rede, als moderator, als bruggenbouwer in de laatste weken.

Het Libertas dat ik in gedachten heb, zal niet draaien om politieke macht.
Het zal een plek zijn waar aan eNederland kan gebouwd worden. Het zal een inspiratie moeten worden voor een nieuwe soort politiek.

Uiteraard zal Libertas politiek actief zijn, maar het zal ook een actieve politieke denktank zijn.
Een partij die, los van het feit of ze nu meerderheid of oppositie is, met constructieve ideeën en opbouwend debat wil komen.

Ik zou stilletjes de PP-verkiezingen kunnen afwachten. De partij is momenteel dood: niemand reageert binnen de partij op enige berichten en de kans is groot dat de PP-verkiezing passeert zonder enige tegenkanting.

Maar dat doe ik bewust niet.

Ik heb een visie voor Libertas en wil met open vizier het debat en de PP-verkiezingen aangaan.

Getekend,
GurkhaRifle

It’s my ambition to revive Libertas as a refreshing political project.

The last few weeks have shown us the failure of our democratic eNetherlands. I blame noone and everyone for this. A lot of elements have caused this: frustrations about Asgard, the Polish occupation and the failed RWs, personal issues, …

(Anti)party politics and personal gain have replaced cooperation. I miss politicians who are willing to serve their country. The entire country.
I admit I generalize. I can name more than a few names of people whom I came to appreciate in the debates of the last few weeks: as voice of reason, as moderator, as bridgebuilder.

The Libertas I envision, will not be about political power. It will be a place where people can build the eNetherlands. It will aspire to be an inspiration for a new way of politics.

Of course we will be politically active, but we will also be an active political think-tank. A party which offer constructive ideas and fruitful debate, no matter whether in majority or opposition.

I could stealthily await PP-elections. The party is as good as dead at the moment: noone reacts to any in-game messages and PP-elections would probably pass without anyone noticing.

I deliberately choose not to.

I have a vision for Libertas and am willing to enter the future elections and debates with open hand.

Signed,
GurkhaRifle
Image
GurkhaRifle

Medals: 1
Ridder 3e klasse (1)

Re: Open brief / Open letter

Postby Marnix Maximus » Fri 28 Jun 2013, 11:48

succes. Maybe post it with your newspaper ingame. You will reach more people then :)
Lord of Yukon
Marnix Maximus

Medals: 5
Grootofficier 2e klasse (1) Officier (1) RW 12/12+01/13 - Bronze (1) Baja & Tournament - Gold (1)
Recruitment medal - 10 (1)

Postby GurkhaRifle » Fri 28 Jun 2013, 11:51

Thank you.

I intend to do so, should I become PP. It's not really my place just yet to communicate decided party policy. :)
Image
GurkhaRifle

Medals: 1
Ridder 3e klasse (1)

Postby Marnix Maximus » Fri 28 Jun 2013, 11:54

GurkhaRifle wrote:Thank you.

I intend to do so, should I become PP. It's not really my place just yet to communicate decided party policy. :)

Hope you get the party active if you become PP.
Lord of Yukon
Marnix Maximus

Medals: 5
Grootofficier 2e klasse (1) Officier (1) RW 12/12+01/13 - Bronze (1) Baja & Tournament - Gold (1)
Recruitment medal - 10 (1)

Postby SpikyJade2700 » Fri 28 Jun 2013, 15:13

Good luck :)
Image
Image
Image
Retired from eRepublik :)

Former MoFA of eNetherlands.
SpikyJade2700

Medals: 2
Officier 2e klasse (1) Ridder (1)

Postby van Spijck » Fri 28 Jun 2013, 17:32

Good luck Gurkha! /thumbs
Image
van Spijck

Medals: 10
Ridder Grootkruis (1) Ridder Grootkruis (1) DDay 01/12 - Bronze (1) Belgium 03/12- Gold (1)
RW 05+06/12 - Gold (1) Norway 07/12 - Gold (1) RW 12/12+01/13 - Gold (1) Canada Airstrike - Gold (1)
Baja & Tournament - Silver (1) 1 x participant RL meetings (1)

Return to Libertas